O nás

Jak to všechno začalo

Znáte to, pořídíte si prvního domácího mazlíčka (v našem případě v roce 2015 thajského kocoura Olivera) a začnete se zajímat o to, co potřebuje a hledáte v obchodech pro něho to nejlepší krmení. Ať je chutné, zároveň zdravé a nutričně vyvážené, aby po něm netloustl apod. Nechtěli jsme v krmení pro nového člena domácnosti nějaké levné náhražky, ale především maso s nějakou zeleninou a ovocem plných vitamínů a minerálů.

Po roce nám přibyl druhý kocour a to orientální jménem Caramello aka Charlie, a nás i z ekonomického hlediska napadlo, že bychom mohli například pamlsky pro oba kocoury vyrábět sami doma ve formě sušeného masa, protože jsme na trhu nenašli nic, co by vyhovovalo našim požadavkům a hlavně potřebám našich kocourů jakožto výhradních masožravců.

S domácí sušárnou na ovoce a zeleninu jsme zprvu zkoušeli sušit maso (různé jerky). V naší domácí laboratoři  jsme následně nadšeně experimentovali, a testovali kombinace všech dostupných mas u nás s různými druhy ovoce, zeleniny a s přírodními doplňky (šípek, brusinky apod.).  Chtěli jsme vytvořit pro naše kocoury komplexní pamlsek, který by obsahoval maso a k tomu ovoce a zeleninu, a složením se blížil  přirozené stravě barf, fungující jako doplněk k hlavní stravě kocourů. Nadšení z hledání toho nejlepšího receptu propadla celá rodina.

Když už jsme měli hotový pamlsek, zjistili jsme, že máme něco jedinečného, co u nás v obchodech, tak možná i na zahraničním trhu, vůbec není. Navíc kamarádi a známí o naše domácí pamlsky projevili zájem, a nám bylo jasné, že potřebujeme rozjet výrobu ve velkém.

Kočky jakožto hlavně masožravci se na ovoce a zeleninu v pamlskách moc netvářili, zato psi, bez ohledu na plemeno nebo stáří, byli doslova posedlí pamlsky, jen co je ucítili. Proto jsme se rozhodli dělat pamlsky nejprve pro psy a  přemýšleli jsme, jak takový produkt dostat na trh.  
Prvotní šok ze zjištění na úřadech, kolik nařízení a pravidel, budeme muset splnit, pominul, jakmile se nás na úřadě ujal úplně úžasný pan ředitel, a s jeho radami jsme celý proces zvládli. Do naší první provozovny jsme pořídili velkou průmyslovou sušárnu a začali vyrábět drůbeží pamlsky pro psy.

V září 2019 jsme zahájili prodej pamlsků na naší první psí akci, určenou především pro Bull plemena. Tam jsme se dozvěděli, od majitelů, že tato plemena jsou náchylná na různé alergie, takže jsme se rozhodli, že rozšíříme sortiment pamlsků i o rybí hypoalergenní masa. Zákazníci poptávali psí pamlsky také z hovězího, vepřového a zdravějšího krůtího masa, než je drůbeží, což nás inspirovalo k rozšíření výroby o nové 3 druhy pamlsků.  Jako my, tak hlavně majitelé psů na akci byli opravdu velmi překvapeni tím, jak jejich psi nadšeně na naše pamlsky reagují, a potěšilo nás zjištění od stále více přicházejících zákazníků, jejichž psi téměř nic nejí, že se po našich pamlskách mohli pejskové utlouct.
Tato akce byla pro nás velkým přínosem v tom, že nám majitele psů sami řekli, co by potřebovali pro své psy, a tak jsme díky zkušenostem z této jedné akce v průběhu roku 2020 získali bohatou inspiraci, a několik velkých odběratelů, kteří naše produkty zařadili definitivně do svého prodejního sortimentu.

Protože pamlsky mají u psů velký úspěch, objednávky se jen hrnuli … a pak přišel Covid 19 a veškeré akce, výstavy a veletrhy byly zrušené včetně největšího – For pets 2020, který měl být naším velkým startem. Byli jsme jako podnikatelé na úplném začátku a zachránilo nás, že patříme do sortimentu zvířecích potřeb a zverimexů, které zůstaly otevřené a hlavně zafungovaly eshopy.
Pro nás to byla opět velká výzva, a my ten čas využili na testování nových mas do pamlsků.

For pets 2020 se jako zázrakem uskutečnilo na začátku září, a i přes výrazně nižší návštěvnost, považujeme akci za úspěšnou. Měli jsme velkou radost, že se k nám po roce hlásili zákazníci z již zmiňované naší první akce. Právě velká pochvala a podpora od všech majitelů psů, co se na našem stánku zastavili, aby nás podpořili, nás doslova nakopla dělat věci ještě lépe.

Do našeho týmu přibyly další zkušené posily odborníků na prodej a marketing, a tak pamlsky dostaly nový název AZORKY, logo, web a nové obaly, tak jak je znáte nyní.

Vánoce 2020 byly definitivním potvrzením toho, že potřebujeme novou a větší provozovnu a zároveň pořízení nových strojů, které nám práci zefektivní a zpříjemní a tu jsme otevřeli už za 4 měsíce.

Objednávky se stupňují, přibývají další velkoobchodní odběratelé a ozývají se noví odběratelé na doporučení našich stálých zákazníků, … takže byl jen krůček k tomu otevřít si vlastní eshop.

A protože se říká: „Kovařovic kobyla chodí sama bosa“, a my měli doma tou dobou čtyři kočky, pořídili jsme si konečně i toho vysněného pejska Noddyho. 

Rok 2021 byl plný nápadů a nekonečné práce, ale odměnou nám bylo čestné uznání, které nám udělila odborná porota  na největším veletrhu chovatelských potřeb For Pets 2021. Získali jsme první místo v segmentu krmiv, což je velký úspěch v tak velké konkurenci.

Děkujeme všem našim klientům za rady a podporu a přejeme jim a jejich psům hodně zdraví a radosti v jejich společném životě.

 

Manželé Šlancovi